Wij zijn een bureau voor user experience design
Producten die wij maken moeten lekker werken en goed aanvoelen. Wij ontwerpen wireframes, flowcharts en interactieve prototypes om alles uit uw klant ervaring te halen. Onze user experience designers kijken als eindgebruiker naar uw product. Hierdoor kiezen wij soms de kant van uw klant voor het optimale resultaat.
Wat is User Experience (UX) design?
UX staat voor User Experience en betekent letterlijk ‘gebruikers ervaring’. Bij UX design staat een optimale gebruikerservaring op een website voorop. Een User Experience design is geslaagd als een bezoeker een website goed kan gebruiken zonder frustraties.
Om de wensen van een bezoeker te kunnen vervullen zijn er een aantal verschillende manieren mogelijk om dit te bereiken. Om aan de wensen van bezoekers te kunnen voldoen kan UX design op verschillende manier tot uiting worden gebracht.
Onmisbare user experience elementen zijn:
- Site-ID (logo, bedrijfsnaam)
- Pagina naam
- Categorieën en subcategorieën (menu)
- Rich content
- Zoekfunctie
- Breadcrumb
6 overtuigingstechnieken bij user experience design
Er zijn 6 overtuigingstechnieken van hoogleraar en onderzoeker Robert Cialdini die gebruikt kunnen worden bij user experience design. Deze technieken worden gebruikt om de conversie op je eigen online kanaal te verhogen.
De 6 beïnvloedingsprincipes zijn:
- Commitment en consistentie
bezoekers stapsgewijs enthousiast maken. - Wederkerigheid
Incentive weggeven om welwillendheid bij bezoekers te krijgen. - Sympathie
Sympathie of gunfactor zorgt ervoor dat bezoekers sneller geneigd zijn iets bij jou aan te schaffen. - Sociale bewijskracht
Reviews spelen een rol bij het maken van keuzes. Bezoekers kiezen sneller voor jouw bedrijf, website of product als andere mensen enthousiast zijn over je. - Schaarste
Verkoopt u een dienst of product, dan werkt het creëren van schaarste enorm goed. Als je bijvoorbeeld bij een veiling de tijd weg ziet tikken, klikt je muis bijna automatisch op ‘bied mee’. Het gevoel van urgentie wekken wordt veel gebruikt bij marketing. - Autoriteit
Autoriteit is erg belangrijk voor een merk of bedrijf. Als je autoriteit hebt wordt bijna altijd aangenomen dat wat jij zegt ook echt waar is. Autoriteit kun je aantonen met bijvoorbeeld nominaties, certificaten, gewonnen prijzen en keurmerken.
Bent u nou nieuwsgierig geworden over wat Allyourmedia voor u kan betekenen? Neem dan contact met ons op per mail info@allyourmedia.nl of bel ons op: 026-2022144.